W branży e-commerce zużycie opakowań do wysyłek jest jednym z największych w branży. Pandemia koronawirusa rozwinęła ten kanał dystrybucji jeszcze bardziej. W trosce o ekologię, firmy zajmujące się sprzedażą wysyłkową wprowadzają rozwiązania przyjazne naturze. Przykładem jest chociażby taśma papierowa, którą widać coraz częściej.
Opakowania kartonowe w tej branży istniały od zawsze. Jeszcze kilka lat temu torby papierowe, zamiast klasycznych foliowych, były rzadko spotykane. Taśma pakowa również najczęściej zrobiona jest z tworzywa. Od kilku lat, również za sprawą zmiany przepisów w Unii Europejskiej, folia jest stopniowo wycofywana na rzecz opakowań, które można poddać recyklingowi.
Wygodna w użyciu i ekologiczna taśma papierowa
Aby wprowadzać ekologiczne rozwiązania, wiele firm postawiło na opakowania biodegradowalne, np. wspomniane wyżej papierowe torby. Taśma papierowa również stanowi nowość na rynku. Dzięki temu minimalizowana jest ilość plastiku na świecie. Branża e-commerce to jedna z gałęzi handlu, która generuje najwięcej wszelkiego rodzaju opakowań.
Taśma pakowa z własnym nadrukiem dobrze komunikuje treść na linii sprzedawca-konsument. Jest to element, który widzimy w pierwszej kolejności po zakupach w internecie. Taśma z logo to dobry wybór dla firm, które prawidłowo kreują swój marketing. Ekologiczne, papierowe taśmy z nadrukiem są również łatwe w oderwaniu od kartonu. Dzięki czemu klienci w szybki sposób otworzą paczkę nowo zakupionego towaru.
Wypełniacze do paczek i ponowne użycie kartonów
Ekologiczne rozwiązania w e-commerce to również wypełnienia do paczek. Sprzedawcy często wykorzystują do tego celu uszkodzone kartony, które nie nadają się do zapakowania przesyłek. Dzięki temu zużyty karton dostaje drugie życie. Także folia biodegradowalna do pakowania zyskuje nieustannie na popularności.
Dużym ułatwieniem w przypadku ewentualne zwrotu jest przygotowanie opakowań dostosowanych do ponownego zapakowania. Jest to wygodne dla każdej ze stron, ale również ekologiczne, ponieważ nie generuje podwójnej ilości zbędnej folii do pakowania.
Ale czy ekologia w e-commerce to tylko wysyłka? Ależ nie! Większość firm stawia na elektroniczne rachunki. Brak papierowych faktur to duża oszczędność kosztów wydruku, ale także i optymalne użycie papieru. Podobnie ma się sprawa z formularzami zwrotów, które zostały zastąpione przez rozwiązania elektroniczne.